تجارت الكترونيك، تجارت الكترونيك، تجارت آنلاين و اينترنتي: همه اين اصطلاحات به خريد و فروش كالا يا خدمات با استفاده از فناوري اطلاعات الكترونيكي اشاره دارد. اينترنت فناوري اصلي است. اما ساير اشكال انتقال و پردازش داده هاي ديجيتال - مانند ارتباطات سيار، پايگاه داده هاي الكترونيكي مشتريان يا نرم افزار حسابداري - نيز توسط شركت ها استفاده مي شود. تجارت الكترونيك دقيقاً چيست، چه مزايا و معايبي دارد و چه روندهاي فعلي در تجارت آنلاين وجود دارد؟ طراحي سايت فروشگاه اينترنتي در اصفهان
كيت ساخت و ساز فروشگاه آنلاين از IONOS
آيا مي خواهيد يك فروشگاه آنلاين ايجاد كنيد؟ اما آيا تجربه اي در مورد اينكه چگونه مي توانيد سريع و آسان كسب و كار خود را آنلاين كنيد، نداشته ايد؟ سپس يك سازنده فروشگاه آنلاين دقيقا همان چيزي است كه شما به دنبال آن هستيد!
پشتيباني 24/7 از دامنه رايگان گواهي SSL
فهرست مطالب
تجارت الكترونيك چيست؟
مزاياي تجارت الكترونيك
معايب تجارت الكترونيك
روندهاي فعلي در تجارت آنلاين
تجارت الكترونيك چيست؟
علاوه بر فرآيندهاي خريد، تجارت الكترونيك شامل كليه فرآيندهايي است كه خريد را آغاز و پردازش مي كند. يك فروشگاه آنلاين به عنوان يك پلت فرم فروش مركزي عمل مي كند كه در آن خريداران بالقوه نه تنها مي توانند محدوده محصول را مرور كنند، بلكه مي توانند از طريق يك سيستم ديجيتال سفارش و پرداخت كنند. يك سيستم مديريت موجودي الكترونيكي، محصول فروخته شده را ثبت مي كند و موجودي را به روز مي كند. يك تراشه RFID مسير حمل و نقل را رديابي مي كند. سيستم هاي CRM به نوبه خود به شما اين امكان را مي دهند كه با مشتري در تماس باشيد.
بنابراين، در يك تعريف محدودتر، تجارت الكترونيك زير حوزه اي از تجارت الكترونيك را تشكيل مي دهد. اين شامل تمام فرآيندهاي تجاري خودكار است كه از فناوريهاي اطلاعات و ارتباطات الكترونيكي استفاده ميكنند. هدف از استفاده از فرآيندهاي تجاري تا حد زيادي خودكار، كارآمدتر كردن كار و افزايش فروش است.
فناوري هاي ديجيتال اساس تجارت الكترونيك را تشكيل مي دهند. تامين كنندگان و خريداران به عنوان بخشي از تجارت الكترونيكي داده ها را به صورت ديجيتالي مبادله مي كنند. فناوريهاي بسيار متفاوتي ميتوانند دخيل باشند: طيف از فناوري راديويي ساده (مانند بلوتوث) تا سيستمهاي بسيار پيچيده مبتني بر هوش مصنوعي (AI) را شامل ميشود. علاوه بر فناوريهاي ارتباطي مانند اينترنت و تلفن، پايگاههاي اطلاعاتي الكترونيكي و نرمافزار واژهپردازي نيز استفاده ميشود، رسانههاي اجتماعي يا تلويزيون به عنوان كانالهاي تبليغاتي عمل ميكنند، تراكنشهاي پرداخت از طريق بانكداري آنلاين پردازش ميشوند و چتباتها خدمات مشتريان را به عهده ميگيرند. به اين ترتيب يك زيرساخت ديجيتال گسترده متشكل از شبكه هاي بي سيم يا سيمي ايجاد مي شود. وجه مشترك اين واقعيت است كه فواصل مكاني غلبه مي كنند. گاهي اوقات اين به طور كامل جايگزين تماس فيزيكي مي شود. تجارت الكترونيك به اين معني است كه مصرفكنندگان ديگر مجبور نيستند به فروشگاههاي آجر و ملات مراجعه كنند يا رو در رو به دنبال مشاوره باشند.
چك ليست
تعريف: تجارت الكترونيك
اصطلاح "تجارت الكترونيك" - يا "تجارت الكترونيك" - از اصطلاح انگليسي "تجارت الكترونيك" گرفته شده است و در آلماني به معناي "تجارت الكترونيك" است. تمام فرآيندهاي مربوط به خريد و فروش كالا و خدمات از طريق سيستم هاي ديجيتال انجام مي شود - اعم از اينترنت، پايگاه هاي داده مبتني بر رايانه يا نرم افزار حسابداري. بهترين شركت طراحي سايت در اصفهان
ويژگي هاي تجارت الكترونيك
هدف تجارت الكترونيكي بهينه سازي فرآيندهاي فروش است تا شركت هاي مورد نظر فروش بيشتري داشته باشند. تمام فرآيندهاي كاري مرتبط با فروش بايد كارآمدتر شوند و هزينه هاي مرتبط كاهش يابد. شركت ها كانال هاي فروش جديدي را با كمك اينترنت از طريق فروشگاه هاي آنلاين، بازارها (مانند آمازون) يا پلت فرم هاي حراج (مانند eBay) به دست آورده اند. آنها مشتريان جديدي را از طريق رسانه هاي اجتماعي، تبليغات ديجيتال و خبرنامه ها به دست مي آورند و با تلاش نسبتاً كمي با استفاده از سيستم هاي CRM خودكار، روابط مشتريان متعددي را حفظ مي كنند.
خرده فروشان آنلاين معمولاً بسته به صنعت و هدف تجاري تصميم مي گيرند كه از كدام فناوري ها و كانال هاي فروش استفاده كنند. به هيچ وجه لازم نيست همه فرآيندها ديجيتالي شوند. بلكه گرايش به سمت بازاريابي چند كاناله و متقابل است كه از چندين كانال منتخب به طور همزمان استفاده مي كند. به عنوان مثال يك فروشگاه مبلمان مي تواند با حضور آنلاين مشتريان را جذب كند. در عين حال، هنوز بايد يك فروشگاه آجر و ملات يا حداقل يك نمايشگاه ارائه دهد. در آنجا، مشتريان مي توانند واحد آشپزخانه مورد علاقه خود را بررسي كنند يا مبلمان سفارش داده شده به صورت آنلاين را خودشان تحويل بگيرند تا در هزينه حمل و نقل صرفه جويي كنند.
در تجارت الكترونيك، مهم است كه همه كانال ها به طور ايده آل با يكديگر هماهنگ باشند. فنآوريهاي الكترونيكي مورد استفاده بايد تا حد امكان در زنجيره ارزش ادغام شوند - از لجستيك گرفته تا بازاريابي و خدمات مشتري. مثلا
بازديد: